2012-05-30

Internationell matmarknad på Sergels torg

t o m den 9/6.

Varför har jag inte hört talas om det här? Det var ju riktigt bra grejer som erbjöds!

Vi fyndade  fem klassiska ostar för 100:-, köpte massa torkad ramslök och vitlök så att vi har året ut från fransman som tvingade oss att provsmaka rå vitlök. Den pinfärska var riktigt god så, men den rosa som hängde i klase var väldigt stark och satt kvar i munnens egna lökar i flera timmar.

Trött på kinesisk vitlök som mognar på en båt. Det här är fina grejer!

Mm, de har churros också i spanska ståndet. Var dock mätt när vi råkade springa på marknaden så det blev inget.


3 kommentarer:

  1. I år började de visst den 26/5 och ska stå till den 9/6!

    SvaraRadera
  2. Tack för informationen! Jag uppdaterar. Vi pratade med en av fransmännen på marknaden och han sa i två veckor till, sen när jag letade efter något slags hemsida hittade jag alltså fel uppgifter.

    SvaraRadera
  3. Jag och H gick faktiskt förbi där förra sommaren, åt några polska piroger som var sådär minns jag. Men finns säkert mycket annat gott.
    Har för mig att det var något liknande mot slutet av sommaren också? Eller så är det samma.

    SvaraRadera